Vyšší než kodiak, delší než 4 bazény. Naše dopravníky využívá největší distributor novin v ČR

Napsáno: 19.07.2017
Zefektivnili jsme pracoviště lídra na trhu distribuce tištěných periodik. V pražské hale se vyjímá až 3,5 metru vysoký a 210 metrů dlouhý pásový dopravník.


V PNS třídí pásové dopravníky noviny, časopisy i další zboží

První novinová společnost (PNS) zajišťuje tiskoviny pro 80 % českého trhu. Dodává deníky, časopisy a další sortiment na více než 17 000 prodejních míst. Starají se nejen o to, aby si lidé mohli koupit noviny u svého oblíbeného stánku, ale také aby se remitenda (neprodané výtisky) vrátila zpět vydavateli.

Expedují 16 kusů tisku za vteřinu. Požadavky na jejich novou třídicí linku pro pražskou centrálu tak byly opravdu vysoké. Musela pracovat precizně. I kdyby měla být v provozu nonstop.

Potřebovali tak spolehlivou linku, díky které neprodané tituly rychle roztřídí, připraví k odvozu a zároveň ulehčí práci obsluze. Tiskoviny jsou navíc v mnoha ohledech problematický materiál. Některé mají kluzký povrch, jiné doprovází prach nebo mají tendenci se kupit.


Namísto pracovníků jsme rozpohybovali dopravníkové pásy

Dříve pracovali zaměstnanci PNS u statické linky. Třídili periodika do košů na jednotlivých pracovištích a následně je odnášeli do kontejnerů. Manipulace s tiskem tak byla velmi náročná. Na nové lince s automatickou dopravou se nyní výtisky posouvají pásovými dopravníky do nachystaných kontejnerů, a to zcela bez ruční manipulace.


210metrovou třídicí linku tiskovin a remitendy doplňuje 32 stolů

6 dopravníků, 3 trasy, 1 linka na míru. Dopravníky jsme vybavili už 3 pobočky mateřské firmy, takže jsme přesně věděli, které řešení bude pro tento typ pracoviště nejlepší. Za 3 měsíce od podpisu smlouvy už byla nová linka na míru plně v provozu. Hravě si poradí se zatížením až 20 kg/m. Zabírá na šířku přibližně 45 metrů a je 20 metrů široká. Celkem tvoří 210 metrů dlouhou dopravní trasu, kterou doplňuje 32 stolů. Skládá se z několika zařízení:

Páteřním zařízením třídicí linky je tříúrovňový pásový dopravník. Po spodní části jezdí noviny, po prostřední časopisy a na horní se přepravují časopisy s dárkovými předměty. Pásy dopravníku jsou z PVC a jezdí rychlostí až 30 metrů za minutu.

Noviny a časopisy končí v oddělených kontejnerových nádobách. V krátkých kontejnerech se rozložení tiskovin reguluje otočnými nebo překlápěcími přesypy, plnění dlouhých kontejnerů se upravuje pomocí teleskopických pásových dopravníků. Časopisy s dárkovými předměty pokračují na ovál, kde je obsluha třídí a kompletuje, aby se mohly vrátit vydavateli.

Výsuvné dopravníky mají sonary, které měří výšku vytřízených tiskovin. Kontejnery se tak zaplňují rovnoměrně a materiál průběžně posouvají. Problém klembování tisku v místě přesypu jsme navíc vyřešili skluzy, takže se trasa neucpává.


Máte zájem o podobné řešení? Kontaktujte nás a my vám zdarma připravíme nabídku na míru.


Podívejte se, jak vypadá nová třídicí linka tiskovin a remitendy, která zásobuje nejhustší síť prodejních míst v Evropě