Dopravníkový most uvolnil ruce 12 pracovníkům

Napsáno: 10.04.2020
Vytvořili jsme ocelový koridor pro rychlou a efektivní přepravu palet s dlaždicemi. Náš klient tak mohl lépe využít tahače i tucet zaměstnanců.


Výrobce dlaždic potřeboval vytvořit dopravníkový most spojující výrobu s distribučním centrem

Do firmy vyrábějící dlaždice na zakázku jsme se poprvé podívali v roce 2008. Tehdy jsme jedné z tuzemských poboček navrhli nový systém paletové přepravy. V roce 2018 se na nás klient s důvěrou obrátil znovu, když potřeboval v další pobočce inovovat transport palet z výroby do skladu. Stávající řešení bylo totiž značně neefektivní a nákladné. Spočívalo ve využití tahačů s naloženými přívěsy, které přesouvaly palety 7 dní v týdnu, a to ve 3 směnách.



250 metrů dlouhý dopravník urychlil paletovou přepravu a 12 zaměstnancům změnil náplň práce

Pro firmu jsme vytvořili řešení na míru, které plně nahradilo práci tahačů. Dlaždice se nově přesouvají z výroby do skladu ocelovým koridorem rychlostí až 60 europalet o hmotnosti 1,3 tuny za hodinu. Celková délka dopravní trasy je přibližně 250 metrů a má převýšení 8 metrů. Při jejím navrhování jsme museli především dobře promyslet instalaci dopravníkového mostu – kde budou jeho základy, jak ho napojíme na novou halu výroby směrem ke skladu a kudy celá trasa povede, aby byla vhodně umístěná nad stávající vlakovou vlečkou a dobře navazovala na inženýrské sítě.

Jako ideální řešení se ukázal zalomený nadzemní koridor se speciálními piloty. Na začátku a na konci dopravníkového mostu jsou zdviže s válečkovými dopravníky, uprostřed válečkové dopravníky přímé a točny s válečkovými dopravníky. 

Celé řešení paletové přepravy se tak skládá z následujících zařízení:

Sjednotili jsme také náhradní díly pro obě pobočky klienta. Díky novému řešení má 12 zaměstnanců, kteří se dříve věnovali transportu a obsluze tahačů s přívěsy, volné ruce. Mohou se tak věnovat přínosnějším činnostem.

Máte zájem o podobné řešení? Kontaktujte nás a my vám zdarma připravíme nabídku na míru.

Podívejte se, jak vypadá dlouhý dopravníkový most v návrhu i ve výrobní hale